ویتامین ها و مواد معدنی مانند مکمل های حاوی ویتامین و مینرال از پرطرفدارترین محصولات مکمل هستند که برای:

  • حفظ سلامت
  • پیشگیری از بیماری ها به ویژه بیماری های مزمن

استفاده می شوند. اگرچه تعریف مشخص و مدونی برای مکمل های مولتی ویتامین و مینرال وجود ندارد، ولی این ترکیبات حاوی حداقل سه نوع ویتامین و مواد معدنی می باشند.

ارتقای سلامت خود را با مکمل های مولتی ویتامین تضمین کنید.

امروزه مکمل های مولتی ویتامین با این امید که بتوانند ارتقای سلامت را به همراه داشته باشند، به طور گسترده استفاده می شوند. کمبود ریزمغذی ها ناشی از تغذیه ناکافی، از مشکلات شایعی هستند که سلامت عمومی را مورد تهدید قرار می دهند. به عنوان یک اصل، بهبود کیفیت رژیم غذایی نقش اساسی در پیشگیری از عوارض کمبود ریزمغذی ها دارد. اما از طرف دیگر، مصرف مکمل های غذایی حاوی مولتی ویتامین و مواد معدنی ضروری در گروه های سنی خاص نیز می تواند به حل کردن این مشکل کمک نماید.

به طور مثال:

تجویز اسید فولیک در زنان در سنین باروری و حاملگی برای پیشگیری از نقایص لوله عصبی، ویتامین D در نوزادان و کودکان و یا کلسیم به اضافه ویتامین D در سالمندان در بهبود سلامت اسکلتی نقش ثابت شده ای دارند. با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر به عنوان یک مشکل جهانی به ویژه:

  • انواع سرطان
  • بیماری های قلبی
  • بیماری های عروقی

به عنوان علل اساسی مرگ و میر، این تئوری مطرح بوده است که مصرف مکمل های مولتی ویتامین و مینرال در پیشگیری از این بیماری ها می تواند مؤثر باشند. اما اثرات مفید مصرف مکمل های مولتی ویتامین در طی سال های اخیر در پیشگیری از این بیماری ها مورد بحث فراوان به ویژه در افراد با رژیم غذایی با کیفیت می باشد.